Alla inlägg under november 2009

Av Therese - 25 november 2009 19:06

Den här dagen har varit en sån där typisk dag. Naturligtvis började den inte så värst vidare. Jag måste införskaffa mig en ordentlig jävla väckarklocka kan jag säga.

Ut till eon för att jobba, efter att ha lämnat Emanuel på dagis, lämnat Classe hos brorsan och plockat upp Ewa. Det höll på att jävlas med oss hela dagen tycker jag. Dom hade fått dit en ny maskin till golvet, och givetvis skulle jag och Ewa försöka oss på att få igång den. Det gick inte. Det var det ena och det andra, vi fick inte fast sopen som den skulle vara, vattnet läckte och inte gick det att sätta fast slangen så vattnet bara forsade ut över golvet.

Jag var inne och sopade ett omklädningsrum men då hade sopen bestämt sig för att den minsann inte ville vara med längre. Så den gick av helt enkelt!  Haha, verkligen bra grejjer! Fick stå där och huka mig för att kunna komma åt med sopen. Som tur var kom ewa med en ny =)

Så jag är ganska trött nu efter den här långa dagen. Jag är verkligen inte van vid att jobba såhär. Fast på ett sätt känns det jävligt skönt.


Och appropå städa, om en liten stund kommer det hit folk som ska göra rent soffan åt oss. Hm, jag undrar just hur det kommer gå. Egentligen vill jag inte ha hit dom. Jag vill sjunka ner i soffan och dricka min kopp kaffe ifred, tillsammans med älsklingen.


Och jag verkligen älskar min son! Han är helt underbar. Han tog på sig skorna och hela fadserittan alldeles själv i morse, utan en massa krångel. Sen stog han bara och väntade vid dörren, tittade på mig och undrade om jag inte var klar snart. Sedan skyndade vi oss ner till bilen tillsammans, och det var inga som helst problem idag. Det var nog det bästa som hänt idag. Min Emanuel!


I morgon fyller älsklingen 30 år! Hihi. Så nu blir det mera tårta. Oj oj oj.


Nej, nu ska jag ta den där koppen med kaffe innan det knackar på dörren=)


Av Therese - 22 november 2009 22:18

Den här helgen har gått väldigt fort.

Min födelsedag blev bra. Jag och brorsan drog in på affären och handlade lite grejjer till smörgåstårtan och sen satte vi igång med den på en gång när vi kom hem igen. Den blev väldigt lyckad. Jag gjorde en vanlig tårta oxå. Ska lägga in bilder på dom senare.

Sen på kvällen kom mamma, syrran och Tom hit och grattade mig.


Lördagen blev oxå lyckad. Vi syskon med våra respektive var samlade här hos mig och hade Peggle turnering. Det var skoj. Jag lyckades i alla fall komma tvåa.


Idag har det bara varit en slapp dag. jag och älsklingen tog en liten prommenad med Classe i regnet. Det var ingen höjdare. Classe fick ha täcket sitt på sig så han inte skulle bli så blöt, men jag vet inte riktigt vad han tyckte om det, haha.


I morgon kommer Emanuel. Jag funderade på att försöka fixa hans rum lite grann. Jag ska möblera om lite och rensa bort en massa leksaker som han inte använder längre. Och så ska jag sätta upp lite affischer på väggarna. Det är lite tomt annars.


Nu ska jag och baby se på lite tv och mysa innan det är dags att krypa ner i sängen.

Av Therese - 20 november 2009 11:15

Det är ju faktiskt min födelsedag =)


Japp, idag fyller jag hela 25 år!! Och inte är det väl nån skillnad tycker jag.

I morse fick jag fika på säng av älsklingen som hade köpt muffins. Och så kaffe förståss. I muffinsarna hade han satt ljus, så det var så himla gulligt. Vi hann dock inte fika tillsammans så länge eftersom han skulle iväg till jobbet.


Dock har jag ju fått den finaste presenten av alla. Min son är hos mig hela dagen! Och en extra dag med honom gör så himla mycket. Även fast han inte riktigt förstår att mamma fyller år, haha. Det är så skönt att få vara med honom bara.

Jag och brorsan ska iväg och handla lite sen. Blir ju smörgåstårta i morgon. Om det nu är nån som skulle behga att komma =) Det är ju en tradition numer. Sen idag och ikväll blir det nog bara en vanlig tårta skulle jag tro. Det blir nog bra. Får se om det blir ett litet kalas i morgon då.


Nej nu ska jag gå och kramas med min lilla present ;)


Av Therese - 18 november 2009 15:24

Sitter hos brorsan just nu och dricker lite kaffe. Vi har spelat Peggle och jag förlorade tyvärr. Och dålig förlorare är vad man är.

Var in till stan i morse för att kolla upp lite utbildningar, men tyckte väl inte att det var till så stor hjälp egentligen. Så jag antar att man satsar mer på jobb än nån utbildning. I alla fall just nu.


Våran bil är på verkstan oxå. Den ska få en motorvärmare inkopplad så det känns ju bra när det börjar bli kallt ute. Det skulle ta tre timmar sa dom, men nu har den stått där hela dagen så jag vet inte varför det tagit sån tid. Kan hända att älsklingen har hämtat den på sin rast oxå, men han har inte hört av sig. Var lite andra små fel som vi passade på att ta upp oxå när vi väl lämmnade in bilen.

Får hoppas vi får tillbaka en fin och hel bil idag.


Börjar se fram emot helgen lite. Jag och älsklingen har funderat lite på vad vi ska göra på lördagen. Trist att man inte har mer pengar bara.

Men en smörgåstårta blir det vilket fall som hellst.

Jag har kommit på vad älsklingen ska få när han fyller år oxå, hihi. Längtar tills det med =)


Två dagar kvar till MIN dag

4

Av Therese - 16 november 2009 16:09

Fyra dagar kvar till min 25 års dag!!


Och 10 till älsklingens 30 års dag!!

Av Therese - 14 november 2009 17:51

Idag är det bara sex dagar kvar tills jag fyller år! Tihi! Skrattande

Av Therese - 14 november 2009 16:09

Sitter här i min lilla skrubb igen och gör inte speciellt mycket. Emanuel ser på tv men vill hela tiden att man ska byta kanal så det blir ganska mycket spring. Även fast han kan byta kanal själv, om han vill.

Peter är på jobbet, han jobbar till tio ikväll oxå. Och ikväll är det hockey igen. Brorsan skulle dit och kolla på matchen, så jag får se hockeyn hemma själv. Känns lite trist. Men å andra sidan är jag så trött i kroppen så det kan bli mysigt att sitta och mysa i soffan.


Har inte hänt så himla mycket idag. Jag och Emanuel skjutsade älsklingen på jobbet och sen for vi till brorsan och drack lite kaffe. Sen så for vi hem. Det är väl snart dags att göra middag, men har inte den blekaste vad jag ska hitta på. Det börjar tryta där i skåpen nu. Man får väl ta det man har, vilket lär bli hamburgare å strips...

Lika bra och sätta igång.


...

Av Therese - 13 november 2009 20:00

Fredag kväll och inte ett skit att se på tvn. Helt värdelöst.

Emanuel har lagt sig och somnade ganska snabbt. Han har nog haft en rolig dag på dagis idag.

Själv så sitter jag här framför datorn och tittar på helt onödiga saker. Älsklingen jobbar ända till tio ikväll. Men han har ju bilen så han kommer ju hem till halv elva i alla fall, och inte till halv tolv som det blir när han åker buss. Känns lite tråkigt att han ska jobba hela helgen. Men men. Får väl komma på nåt bra sätt att fördriva tiden på.


Äsch nu sitter jag bara å svamlar. Haha. Kanske se nån film eller nåt i stället.

Presentation


Hej och välkommen till min Blogg. Detta är mina ord, mina tankar och mina händelser. Allt och lite till.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Familj

 

 

 

 

 

         

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards