Alla inlägg under januari 2011

Av Therese - 31 januari 2011 16:29

Mitt projekt igår/ idag gick väl ganska bra. Har inte vant mig än med frippas, men gör väl det.


Hittade i alla fall lite bilder på mig själv, nu ska ni få se. Haha!



 

Blond, kortare frippa



 

Rödhårig, ungefär samma frippa



 

Svart, lång frippa



 

Svart, kort frippa



   

Och Nu, kort rödblond frippa



En salig blandning minsann. Men ja, omväxling förnöjer.   

Av Therese - 31 januari 2011 11:22

Emanuel är äntligen hemma. Så underbart.


Och här har ni dagens bild!   




 


Haha underbara unge!

Av Therese - 30 januari 2011 17:15

Sitter och dricker Thé och väntar på att älsklingen ska komma hem.


Har varit ute på prommis med hundarna, och när vi kom hem var det bara att duscha dom båda två. Dom var fulla i sand och alldeles blöta. Jag kan ju säga att det behövdes för Classes del, han har inte blivit badad på ganska länge. Sen har han fått annat foder än det vi fick av veterinären, i ca en vecka, och jag säger bara   ! Classe har börjat halta igen, så då är det bara till att köpa hem fodret från veterinären igen. Det hjälpte ju tydligen då han inte har haltat på två månader.

Mmm, utgifter, utgifter.


Ikväll har jag ett projekt på gång. Ska bli skoj. Får hoppas det blir bra. Annat än det hade jag inte tänkt att göra, bara mysa med älsklingen och mina två nybadade hundar.

Av Therese - 27 januari 2011 22:20

Ja, jo det har varit en bra dag idag med.

Jag skulle egentligen med Manne till tandläkaren, men F ringde å sa att han kunde åka med Manne i alla fall, så det blev inte så. Men det hade gått bra iaf, och Manne hade inga hål =)


Drog iväg till syrran en sväng, snackade en massa strunt och drack Thé. Riktigt skoj, var ett tag sen man var där. Sen hämtade jag Peter och vi drog iväg och handlade. Efter det blev det hockey, och en skön seger!


Har suttit och pillat med min order ett bra tag nu. Jag får beslutsångest över vad jag ska köpa. Har ju lagt in till mina kunder, men sen ska ju jag beställa lite med, hihi. Alltid lika skoj. Blir i alla fall den nya primern+foundationen, och borsten till det. Ska bli skoj att testa dom nya som kommit nu.


Ja dagen som varit har som sagt varit bra. Blev förresten ingen intervju i morgon, den sköts upp till på tisdag. Kanske man har lite tid att förbereda sig, haha


Nej nu ska jag nog ta mig en kopp Thé och mysa med älsklingen i soffan.   

Av Therese - 25 januari 2011 21:32

Puh! Vilken dag! Och vad glad jag känner mig, för en gång skull på väldigt länge! Det har varit en bra dag, minst sagt. En telefon intervju i morse, en hudvårdsklass, och ännu en jobbintervju inbokad! Vad hände?? Jag har ingen aning, men tydligen ska jag på en jobbintervju på fredag. Jag undrar om det börjar släppa? Det känns i alla fall hur bra som helst just nu, och att Timrå förlorade i hockeyn ikväll, det bryr mig inte ett smack, haha.


Brorsan och Ewa var här en sväng och kikade på hockeyn. Vi fikade lite kladdkaka och kaffe. Välbehövligt faktiskt. 

Nu hade jag tänkt att spendera resten av den här kvällen i soffan med älsklingen och en till kopp kaffe. Och en massa film.


Sen kanske jag ska försöka komma på vad som hänt idag med. Kanske.

Lever kvar i den här underbara känslan. Den kommer inte så ofta så lika bra att passa på   

Av Therese - 25 januari 2011 13:26

Det ringde i min telefon för nån timme sedan. Kände inte igen numret, men tänkte att jag skulle svara ändå. Och det blev en jobbintervju av det hela, vilket jag inte alls förväntat mig, så ni kan ju tänka er vilken panik jag fick inombords.

Vad vill han veta? Låter det här bra? Beskriv mig själv med tre ord??


Ordbajs 2000 kändes det som. Haha. Men vi får väl se vad det blir av det hela. Bra, hoppas jag.Sen sprang jag omkring som en yr höna runt hela lägenheten och försökte fatta vad som hänt.


Men om man låter speciell och bra på en telefonintervju vet jag inte. Kanske är en mening med det oxå, att man inte ska hinna förbereda sig alls, hehe. Lömskt.


Men man lär väl få veta inom en snar framtid om det var bra eller inte. Annars blir man väl en i högen igen.


Ska snart fara och skjutsa Peter till jobbet. Sen ska jag på en ny hudvårdsklass. Alltid lika spännande. Man vet aldrig vad det blir. Ska bli kul att träffa Linda igen i alla fall.


På med kavajen och kjolen nu!!

Av Therese - 24 januari 2011 11:21

Nu är det dags för uppdatering tycker jag.

Har varit ganska mycket hela veckan så känns som att man inte orkat.

Jag har gjort om bloggen lite oxå. Kul med lite nya färger.


Emanuel är på bättringsvägen. Han kan nästan sträcka ut hela benet nu. Skönt, så den där låsningen släpper, så han kan gå ordentligt. Jag har aldrig hört talas om att "Knät har en förkylning" haha! Han hade lite feber i förrgår kväll och igår, men nu är det bättre. Så jag antar att det hängde ihop med att det var en förkylning på väg.

Idag ska han till pappa med. Han fick vara hemma hos mig i dag eftersom han är lite dålig fortfarande, så han slipper dagis. Jag får en extra stund med honom, hähä.


Lite senare idag ska jag till jobbcoachen jag har. Har ingen lust att åka dit, men lika bra att få det överstökat nån gång. Känns säkert bra när man kommer därifrån.


Nu ska jag lyssna lite på Spotify och dricka mera kaffe :) Spotify måste vara bland det bästa just nu här hemma. Ska se till att köpa en sladd så jag kan lyssna i bilen med, med telefonen. Najs va?

Av Therese - 18 januari 2011 11:38

Sitter med en lättsam lunch och kikar runt lite på nätet.

Emnuel är på dagis och Peter håller på å diskar lite. Hehe.

Jag har varit ut med hundarna med, så för tillfället är det ganska lugnt här hemma. Håller dock på att få spunk på cp datorn som kommer ge upp vilken sekund som helst. Går nätt och jämt att skriva med skiten längre. Hmpf!


Just idag känns det faktiskt som att saker och ting håller på att vända. Och jag hoppas inte det bara är en känsla. Man ska ju gå efter magkänslan så. Kanske skulle sätta sig å meditera lite grann   


Ikväll är det hockey igen. Skojsigt. Eller? Man får väl se hur pass lycklig eller olycklig man blir efter matchen.



Presentation


Hej och välkommen till min Blogg. Detta är mina ord, mina tankar och mina händelser. Allt och lite till.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Familj

 

 

 

 

 

         

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards