Alla inlägg under mars 2011

Av Therese - 24 mars 2011 10:01

Ännu en ny dag. Och en till dag med nackont. Det är fan inte kul. Speciellt inte när man ska sitta på skolan flera timmar. Hoppas att jag får pengar från csn snart så jag kan köpa mig ett gymkort.

Av Therese - 23 mars 2011 08:02

Strålande!

Här har man sovmorgon och en ledig dag, vad gör man inte då? Jo man vaknar klockan sju, för att inte kunna somna om!

Är det inte underbart med sovmornar?


Är som sagt ledig idag, men jag hade ändå tänkt att pluggga lite grann. Det är mycket som ska hinnas med om jag ska hinna klart till den 1:a juni.

En prommenad med odjuren ska jag hinna med idag oxå. Så det är väl det som står på schemat.

Har fortfarande enormt ont i nacken. Måste nog ta och kolla upp det här.


Nej nu blir det kaffe, sen ska jag nog sätta igång med plugget, så man kan göra annat sen   

Av Therese - 21 mars 2011 19:31

Hurra! Första dagen är nu avklarad!

Och det känns hur skönt som helst. Hade ingen aning om att det skulle kännas så bra att börja plugga. Nåja, det känns ju bra nu i alla fall, får se hur det känns om ett par veckor.  


Just nu sitter jag faktiskt och ska påbörja en svenska uppgift. Lika bra att sätta igång med pluggandet på en gång. En kaffekopp till det så är det ju prima sen. Bäst att sätta fart så man kan göra annat sedan. Se på film till exempel. Fast jag vet helt ärligt inte om jag kommer orka det, haha. 


  

Av Therese - 18 mars 2011 17:27

Så var det fredag igen, med allt vad det innebär. Fredagsmys alltså   Vi ska köpa hem pizza och mysa i soffan ikväll tillsammans. En typisk hemmakväll, men det känns helt rätt för mig just nu faktiskt. Mys med familjen är väl det bästa av allt?


Idag har vi varit en sväng till mamma och hälsat på. Hon hade gjort hemmagjorda potatisbullar och stekt bacon till lunch. Helt underbart gott! En helt annan sak än dom där äckliga torrbullarna man köper i affären. Mums!

Peter har varit ledig idag och är ledig hela helgen. Det är ju nu man ska ha pengar egentligen så man kan göra något skoj hela familjen. Men det kommer väl fler helger.

Nu ska jag ta och plocka fram lite saker till vårat fredagsmys, mat först   

Av Therese - 17 mars 2011 13:32

Japp, då var det storstädning på gång! Har bara hunnit med att diska än så länge, men finns ju hundra andra saker att göra. Skulle egentligen åka till syster, men Peter jobbade längre än det var tänkt, och så fick han hämta manne på samma gång, när han slutat. Så lika bra att ta itu med städningen i stället då.


Äntligen kan jag lyssna på dunka dunka när jag städar! Vi har införskaffat högtalare till datorn. Och en liten dunka dunka låda följde med. Bra pris var det med och helt dugligt för mig. Kan ju inte städa utan musik. Och det är ganska värdelöst att lyssna via mobilen som jag fått göra tidigare. Vilken skillnad   

Av Therese - 16 mars 2011 10:25

Vilken fruktansvärd nackspärr jag har! Det är tredje dagen jag har det nu, och den verkar inte alls vilja släppa! Hoppas det går över snart. Orkar knappt hålla huvudet uppe.

Har varit iväg med Manne på dagis. Sen tog jag den obligatoriska kaffekoppen när jag kom hem. Hundarna ligger och gnabbas på golvet. En vanlig morgon med andra ord, haha. Ja om man bortser från den här nedrans nackspärren. 


Har ingen aning om vad som händer mer idag. Blir väl bara till att ta det lugnt för min del. Man kanske skulle ta och passa på att njuta av lugnet medans man kan, för sen blir det nog fullt upp till veckan. Låter ganska bra  just nu.   

Av Therese - 15 mars 2011 13:03

Jag har många tankar och funderingar just nu.Vet inte hur man ska tacklas med alla tankar och känslor ibland.


Varför är det så jobbigt att se sina egna önskningar gå i uppfyllelse hos någon annan? Varför är det så jobbigt att se andra lyckas med det man vill lyckas med själv? Varför gör det så ont?

Varför är det så jobbigt att se någon man älskar falla, och inte veta hur man ska hjälpa denne upp?

Varför känner man sig så hjälplös, när det enda man vill göra är att hjälpa?

Varför är det aldrig någon som vill hjälpa när man själv faller? När det gör ont, när man som mest behöver det?


Många tankar som sagt. Men jag hoppas att jag får ordning på dom snart. Det är dags att blicka framåt, och stega på med stora kliv.

För framåt ska jag nu!

Av Therese - 7 mars 2011 10:48

Usch vad dålig jag har varit på att uppdatera. Bättring på det!

 

Jag har varit och lämnat Emanuel på dagis. Tog med Lilo och gick en liten promenad med henne hem. Skönt med en liten morgonpromenad. Sedan var det bara att dricka lite morgon kaffe. Känner mig så otroligt trött hela tiden. Vet inte vad det är.

Classe är i alla fall mycket piggare sen han fick tillbaka sitt rätta foder. Så himla skönt. Vilken skillnad. Redan en halvtimme efter han fått mat blev han mycket piggare. Han lekte med Peter så det stog härliga till. En halvtimme att få tillbaka orken liksom. Nej, nu vet vi i alla fall vilket foder vi ska hålla oss till.

 

Lyssnar på Spotify och väntar på posten. Jag vill ha mitt besked från skolan nu så jag vet säkert hur det blir. Så man kan börja rikta in sig. Ser faktiskt fram emot det väldigt mycket. Trodde jag inte, haha.

Kanske en till kopp kaffe på det här?   

Presentation


Hej och välkommen till min Blogg. Detta är mina ord, mina tankar och mina händelser. Allt och lite till.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Familj

 

 

 

 

 

         

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards