Alla inlägg under februari 2011

Av Therese - 28 februari 2011 19:49

Sitter och dricker kaffe efter maten och kikar runt lite på nätet. Älsklingen och Manne kollar på tv. Emanuel kom hem i morse, så skönt!

Jag har haft en underbar helg. Riktigt avslappnad och skön. Fler sånna tack! Och vad jag längtar till sommaren nu!


Idag har jag inte gjort så mkt faktiskt. Plockat lite här hemma bara, sen varit iväg och storhandlat. Behövdes verkligen, för här var det tomt i skåpen.

Resten av den här kvällen kommer spenderas i soffan. Gött.   


Av Therese - 23 februari 2011 16:42

Idag har det varit en ganska bra dag faktiskt. Ringde samtalet som jag skulle i morse, så i morgon ska jag på möte. Fick leta papper hela morgonen, men det löste sig nog. Tur det. Det känns i alla fall bra att ha tagit nån sorts beslut. Vi får väl se vad som händer nu då.

 

Var iväg till Birsta en sväng med älsklingen och syrran. Kikade lite och köpte hundmat till våra odjur. Lilo blir ju så himla mager. Och Classe blir bara tjock han, haha.

Kul att få komma hemifrån lite faktiskt.

Har käkat middag nu. I form av fil och flingor, hehe. Hoppas jag inte tog fel och tog Classes nya mat, för flingorna och hans mat såg precis lika dana ut.   

 Peter är på jobbet och jag ska iväg om en stund på Unitmöte, så jag orkade inte stå och laga någon mat nu. Men kaffe blir det i alla fall på "maten". Det klarar jag mig inte utan.

Sen blir det till att ta på sig kjolen å kavajen som vanligt   

 

 

Av Therese - 22 februari 2011 09:05

 Jaha så var det tisdag igen och jag vaknade vid halv sju då älsklingen ville ha skjuts in till jobbet. Men han fick minsann ta bilen och åka själv. Så otroligt trött idag. Egentligen skulle jag lagt mig och sovit en stund till, men det blev inte så. Haha.

 

Idag hade jag tänkt att pyssla lite här hemma. Och sen är det ju hockey ikväll! Jippi! Kanske kila över till bror och våldgästa, det var ju ett tag sen, hehe.

Just ja, ska ner till förrådet och snoka lite med. Om man kommer in där vill säga.   

Av Therese - 21 februari 2011 23:58

Tjo och tjim!

 

Det där med blogglistan det sket sig visst. Men det har nog dom flesta fattat vid det här laget. Jag har haft en cp dator som inte vill vara med alls. Den har helt gett upp. Så fine, ge upp då, ditt rat!

 

Emanuel har åkt hem till pappa och lika tomt som alltid blir det här hemma när han far.   Jag har dock underhållit mig med att packa upp en massa varor och levererat dom till mina kunder. Åh så roligt det är. Sen är det ju roligt att prova de nya produkterna jag köpt själv med.   

 

I morgon har jag ingen aning vad som händer. Ska på klass i alla fall. Vad jag vet just nu. Men på dagen lär det nog inte hända så himla mycket faktiskt. Får se om jag kanske tar bilen och sticker iväg och lämnar lite fler produkter. Måste göras.

 

Nej nu är det nog dags att sussa, börjar faktiskt bli lite trötter.

Godnatt!

Av Therese - 19 februari 2011 11:33

Sitter och dricker en kopp kaffe och försöker kvickna till. Jag känner mig otroligt trött idag, av någon anledning.

Idag hade jag tänkt att försöka baka lite bröd. Det betyder att jag måste diska å städa i köket först. Ser inte fram emot det, men gör jag inte det idag lär det inte bli gjort alls. Så lika bra att göra det då. Det är svinkallt ute så lika bra att ta en dag inne. Manne ska få hjälpa till att baka, så vi får se hur det går.


Jag väntar på mina produkter jag beställt från Mary Kay med. Trodde jag skulle hinna få dem i går, men dom kommer nog på måndag. Så jag har en del jobb i veckan kan jag säga. Dels leveranser och sen klasser. Ser fram emot det väldigt mycket faktiskt.


Nej lika bra man börjar röja upp   

Av Therese - 16 februari 2011 15:28

Igår drog jag och Peter iväg till stockholm för att hämta en kompis. Eller stockholm, det var ju till och med i Nyköping.   En skojjig resa, om man räknar bort väglaget på vissa ställen.Det var kul att få dra iväg och göra nånting annat än att bara sitta hemma. Nog för att resan satte sig.

I morse var jag verkligen seg som sirap. Försov mig lite oxå så det blev bråttom till dagis med Manne. Trodde jag hade bly i benen när jag skulle gå hem igen. Men väl hemma med rastade och utfodrade hundar, tog jag en kopp kaffe och vips så var jag pigg igen.

Nåväl, i alla fall jag är pigg...



   

Av Therese - 13 februari 2011 19:43

Äntligen är mitt lilla go troll hemma igen. Han kom en dag tidigare, egentligen skulle han komma hem i morgon bitti. Men vad gör väl det? Jag får en hel extra kväll med mitt hjärta.


Och jag blev alldeles tossig när han klev innanför dörren, för med sig hade han en present till mig. Och det är det finaste jag nånsin fått. Blev alldeles tårögd. Tihi.

Vad jag älskar denna unge.


 

Av Therese - 13 februari 2011 12:38

Om jag fick 1 miljon skulle jag ta med min familj och resa.

Jag skulle vilja åka till bla skottland och besöka alla slott och hus. Gamla ruiner och sådant. Irland skulle vara skoj att åka till med.

Jag skulle vilja gå på en massa marknader där dom har massa matstånd, med kryddor och annat dyligt. Prova en massa maträtter och grejjer. Pubar med kanske. Inte för att jag är någon öldrickare, men det skulle vara trevligt att prova. Haha. 

Det skulle vara skoj. Så om jag fick en miljon skulle jag resa.

Presentation


Hej och välkommen till min Blogg. Detta är mina ord, mina tankar och mina händelser. Allt och lite till.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Familj

 

 

 

 

 

         

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards