Alla inlägg under januari 2010

Av Therese - 31 januari 2010 21:13

Jag måste säga att jag är otroligt stolt över mig själv!

Viktminskningen verkar gå åt rätt håll och jag känner mig fortfarande lika peppad som i torsdags när jag började. Det har bara gått fyra dagar men redan har det gett resultat. Känns otroligt bra och nu ska jag bara fortsätta som jag gjort.


Idag var jag och Ewa ut på birsta och hade en liten shoppingrunda. Hur mysigt som helst. Inga barn eller karlar i hasorna. =) Jag lyckades i alla fall hitta ett par byxor som jag ska ha på jobbet och sen köpte jag lite kläder till Emanuel. Två par byxor, kalsonger, strumpor och en jacka. Rea är bra =)

Sen så har jag bestämt mig för att göra en stor rensning i min sminkväska oxå, har köpt lite nytt frächt smink idag. Kändes som att det behövdes. Kul att unna sig något. Känns bra just nu=)


Ska snart hämta Peter och sen så blir det en kopp te och lite mys i soffan innan det är dags att krypa till kojs. Jobb igen i morgon så.


// Therese

Av Therese - 27 januari 2010 22:26

Jag har bestämt mig. Nu ska kilona bort. Idag har jag införskaffat mig lite kostersättning och andra grejjer som kanske kan hjälpa mig lite på vägen. Jag har tänkt att jag skulle slå på stort och mysa ordentligt nu ikväll för i morgon börjar allvaret. Känner mig faktiskt väldigt laddad just nu så jag hoppas man kan behålla den känslan =) 


I går lämnade vi in katten för sterelisering. Det gick bra och nu går hon omkring med sin lilla tratt runt huvudet och fastnar i allt, lilla gumman min. Igår kurrade hon så hela sängen vibrerade, och det har hon inte gjort på väldigt länge. Inte så våldsamt som hon gjorde igår. Hoppas att hon blir lugnare nu då.


nej tillbaka till soffan och myset innan det blir dusch och säng. Får väl se om man kommer någonstans i morgon med tanke på all snö som kommit.


//Therese



Av Therese - 22 januari 2010 20:51

Så var det min och Peters tur att bli dåliga. Jag vaknade med migrän i morse så det var bara att ringa hem Peter från jobbet så han kunde komma hem och vara med Emanuel. Skoj, man har sovit bort hela dagen. Peter börjar oxå bli förkyld.


Inte nog med det, Emanuel ramlade och spräckte upp läppen innan han skulle läga sig. Det blev ett ganska djupt jack i mitten av underläppen. Men som tur var så slutade det att blöda efter att vi sköljt med lite vatten. Stackarn. Hoppas det inte blir en ful fläskläpp nu då.


I morgon tänkte jag att vi skulle gå ut en stund och få lite frisk luft. Vi har ju i princip suttit inne hela veckan. Beror ju på hur vi mår allihopa.

På söndag blir det jobb igen. känns som att man har missat massor bara på dom här tre dagarna.

Men bowlingen var skoj i går i alla fall. Jag fick inte nå bra poäng, men det var trevligt. Och middan var hur god som helst. Så det tackar man för =)


Nu ska vi nog kura ihop oss i soffan och se på film. Myspys =)


// Therese

Av Therese - 19 januari 2010 21:58

Det var som jag trodde, Emanuel har åkt på förkylning.   Idag fick han vara hemma med Peter eftersom han inte verkade må riktigt bra. Och när jag kom hem efter jobbet så hade han lite feber. Han har blivit ganska täppt i näsan och hostar mycket.

Stackarn, min lillprupp blir sjuk på en gång han kommer hem.

Han blir hemma i morgon med så jag blir hemma från jobbet. Kanske man ska passa på att fortsätta rensningen här hemma då. Är ju en del kvar att göra om man säger så.

Inget ont som inte har nåt gott med sig brukar dom väl säga?


Resten av dena kväll kommer jag nog att spendera i soffan eller sängen. Peter slutar ju snart så kanske man ska göra lite kvällsfika och sen ut med Classe så han får pinka kväll. Känner bara för att krypa ner under en filt och mysa järnet. Synd att det bara är skit på tvn...


// Therese


Av Therese - 18 januari 2010 22:36

Idag känner jag mig väldigt stolt över mig själv! Det gick väldigt bra att jobba idag. Tyckte tiden bara sprang iväg. Jag och Ewa tog en liten prommenad på lunchen. Att vi inte gjort det tidigare. =)


Emanuel kom äntligen hem idag oxå. Helt underbart att ha honom hemma igen. Men jag vet inte om han håller på att bli lite förkyld. Han var alldeles rasslig på rösten innan han la sig. Vore ju inte kul ifall han skulle bli sjuk nu precis när han kommit hem.


Jag har tagit och städat lite här hemma oxå. Jag har påbörjat en städa och rensa vecka nu. Här ska det bli ordning. Har planerat en massa saker som jag ska köpa hem så fort jag fått pengar. Emanuels rum ska bli så fint så. Det riktigt kliar i fingrarna för jag vill fixa allt på en gång. =)


Men  nu blir det nog sängen i alla fall, efter allt städande och grejsande idag.


/ Therese

Av Therese - 17 januari 2010 12:57

Vad dålig jag har varit på att blogga nu på sistone.


Nåväl

Jag jobbar fortfarande på städföretaget och jag trivs som fisken i vattnet, även om det har blivit ganska så mycket på senaste tiden. Men det ger i alla fall något, för på torsdag har jag blivit bjuden på bowlingkväll med företaget och sen ska vi på en städutbildning veckan efter. Så det känns toppen.


Utöver jobbet så har det inte hänt så himla mycket. Igår var vi dock in på akuten med Tindra. Hon hade ramlat och skurit upp knäet. Så då fick man agera chaufför. Det gick ju bra i slutändan, fast hon fick sy tre stygn. Stackarn. Men hon var så duktig så, min lilla brorsdotter. Eller ja, stora får jag väl kanske säga nu. :) Måste ha sett ganska roligt ut när vi kom rusandes fem vuxna människor in på akuten med henne. Haha. Men så är det när man har många föräldrar. Och så jag då. =)


Idag hade jag bara tänkt att ta en lugn dag för att ladda batterierna inför i morgon. Jag och Peter tänkte bara åka in till stan å kolla om vi hittar något spel att spela sen. Det blir alltså en soff dag idag. Men det passar mig helt ypperligt. =)

Presentation


Hej och välkommen till min Blogg. Detta är mina ord, mina tankar och mina händelser. Allt och lite till.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Familj

 

 

 

 

 

         

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards