Alla inlägg under juli 2010

Av Therese - 31 juli 2010 13:52

Men Gah!!


Är uttråkad till tusen! Skjutsade älsklingen till jobbet, sen for jag in till stan, gick in på Bokia och köpte två böcker. Nu sitter jag bara här hemma å blänger på datorn. Hundarna sover.

Jaha, man kanske ska ha en slapp dag å bara slänga sig i soffan å läsa? Är lite sugen på Thé oxå. Har en sak till jag ska göra idag faktiskt. Lika bra att göra det när man har lugn och ro.


Jaja... Vad är väl en bal på slottet?     

Av Therese - 30 juli 2010 10:19

Whohoo!

Idag vaknade jag klockan åtta av att en viss Classe låg och grymtade i sängen bredvid mig. Hmpf. Inge mer sova här, bara att kliva upp. Älskling hade gjort kaffe så nu sitter jag här inne på min tredje kopp.   


Förresten, fan vad jag är bra!

Idag har jag lärt Lilo "vacker tass" och hon fattade nästan på en gång. Hihi. Jag blev eld och lågor över at hon fattade så snabbt. Däremot har hon svårt för "varsågod" så det får i träna mer på.


Idag hade jag tänkt att åka och hälsa på min "fadder" för den mediala utvecklingskursen jag går. Det ska bli riktigt skoj att byta lite tankar. Behövs nu så man kan komma nånvart. Har ju stått lite stilla ett tag. Men jag har dock fått ett par föremål som jag ska läsa av här nu i dagarna. Spännande. Ska verkligen bli spännande att se vad man får för resultat oxå.

Healingen har jg inte ens börjat med, men det kommer väl. Måste ju hitta nån som är intresserad av att få ealing oxå.


Nej nu ska jag ta och göra mig i ordning, skjutsa älsklingen på jobbet å sen åka ut och hälsa på min fadder   

Av Therese - 29 juli 2010 21:43

Ja, ni får ursäkta mig men....


Jag tror jag har drabbats av Rosa sjukan!!

Och allt började av nån underlig anledning när vi fick hem LiLo. Allt som jag köpt till henne är fan ROSA!! Till och med skitpåsarna för tusan!


Visst, jag kan ju erkänna att jag alltid tyckt om rosa. Färger överhuvudtaget. Men det här är ju vansinnigt. Haha. Hennes korg är rosa, hennes matskål är rosa (egentligen var det kattens till en början, men...) hennes koppel är rosa, hennes sele är rosa. OCH hennes bajspåsar är rosa!


Hoppas att denna sjuka snart går över.   

Av Therese - 23 juli 2010 08:52

God morgon!


Åh i morse vaknade jag av att älsklingen varit upp på macken och köpt fika. Älskade underbara   

Kaffe som smakade kanel och muffins. Youghurt och bröd. Mmm vilken härlig morgon.


Var ut med hundarna och kände att det var ruskigt kallt jämfört med hur det har varit dom sista dagarna. Eller ja, veckorna. Säg inte att hösten är på ingång redan?? I hope not!!


Idag ska jag och Emanuel ut på äventyr. Längesen vi gjorde nåt bara jag och han, så det blir nog skoj. Ska bli skönt att komma ut ur lägenheten med, då jag bara varit hemma ett par dagar. Kanske dags att göra sig i ordning snart?


Vad gör alla andra idag??

Av Therese - 21 juli 2010 15:23

Jag borde fortsätta min städning här hemma, men just nu sitter jag bara och kollar runt på nätet. Hittar mycket skoj att titta på ju =) Bl a en massa saker till hundarna. Och till Emanuel. Och till mig själv. Haha.


Nää... i förrgår höll jag på å städa hela jäkla dagen. Peters mamma kom hit med en massa grejjer som Peter haft hemma hos dom. Tog mig säkert ett par timmar att rensa å gå igenom allt. Och bestämma vad som skulle användas eller inte. Sen diskade jag, damsög, plockade tvätt, strök och hängde upp gardiner och bytte överdrag i soffan. Puh! Sen orkade jag inget mera, utan bestämde mig för att fortsätta en annan dag, vilket borde vara idag. Nu. Men fy fan vad tråkigt det är att börja om med disken   Måste torka golven oxå. Bläää.

Fast det är klart, lite musik brukar fixa det mesta.


Kanske bäst man skyndar sig, innan älsklingen kommer hem å ska trampa runt överallt =D

Av Therese - 20 juli 2010 10:44

Titta bara så fina dom är   




     

Sötnosar!!

Av Therese - 16 juli 2010 21:58

Har varit en fin dag idag.


Vi har inte gjort så mycket faktiskt. Jag och älsklingen tog med hundarna och knatade ner på stranden. Tog och badade lite i havet och jösses vad skönt det var! Ewa och Tindra kom oxå ner och gjorde sällskap en stund.


Jag hoppas att det blir soligt och fint i morgon för då ska jag pressa på stranden   Peters semester tar slut på måndag oxå. Känns som att man börjar få lite smått ångest över att han ska tillbaka till jobbet igen. Lika bra att njuta av den här helgen så mycket det går.


Nu blir det nog soffan i alla fall

Av Therese - 12 juli 2010 10:25

Presentation


Hej och välkommen till min Blogg. Detta är mina ord, mina tankar och mina händelser. Allt och lite till.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Familj

 

 

 

 

 

         

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards