Alla inlägg under november 2010

Av Therese - 26 november 2010 09:53

Vilken bra start på den här dagen.

Peter ringde och väckte mig strax innan kl åtta. Han hade kört av vägen, och innan jag fattade vad han sa, och fått ur han hur det gått! Det hade kommit en kärring och svängt av framför honom, så han fått veja, sen hamnade han i diket. Som tur var körde han inte fort, och det blev inte så stora skador på bilen. Peter klarade sig ju oxå, så han är på jobbet nu. Är det inte typiskt när han fyller år idag och allt!

Så vi får väl se nu då när vi får tillbaka bilen, och vad dom gör åt den.


Jag har fått förjäkla ont i foten oxå utan någon speciell anledning. Det började i går eftermiddag. Trodde jag hade vrickat den eller gått konstigt eller nåt, men idag gör det ondare. Vet inte vad det är. Känns nästan som en låsning eller vad man kan kalla det. Hoppas det går över.


Sen är det ju så att på morgonen är Classe som tokig innan han fått sin frukost, så idag tyckte han att det var en jättebra idé att hoppa upp i sängen, och sätta sig mitt på mattes dator. Kan säga att matte inte var lika förtjust när tangenterna flög till höger och vänster! Så nu sitter man och gissar sig till bokstäverna. Hmpf!

Ja det är väl bara det som saknas, man åker på att köpa en ny dator. Jippi!


Ibland är det underbart hörrni!   

Av Therese - 22 november 2010 15:20

Jaha, då var man ett år äldre. Och inte klokare för det.

Födelsedagen var bra. Kom lite folk å hälsa på. Tindra var här och hjälpte mig en stund med tårtan. Det var nog bästa lilla stunden på hela dagen.

På kvällen var vi över till brorsan och kollade på hockeyn. Egentligen skulle vi iväg på matchen, men den klanten lyckades vrida knät ur led, så vi blev hemma istället. Å lika mysigt var väl det.


Igår kom pappsen och Annica på besök, å med sig hade dom både smörgåstårta och chokladmoussetårta. Mumma!

Fick en jättefin rosa klocka av syster och en fin skjorta av Annica. Och så fick jag presentkort på Birsta City. Var iväg idag en liten sväng, men hittade inget speciellt jag föll för. Bara lite ögonskugga. Hade inte så mycket tid på mig att titta heller, så.

Fick även en jättefin blomma av mamma och syster. Med en saftflaska i. Det är inte alla blommor som har det. Haha.

Emanuel kom hem i går morse med, och han hade bakat pepparkakor som jag fick i en burk. Söt unge!

Så i det stora hela är jag nöjd med födelsedagen.

Nu är det älsklingens tur att fylla år.  

Av Therese - 19 november 2010 13:43

Lyssnar på Shakira just nu och ska ta och sätta igång med städningen inför helgen tänkte jag.

Ska blogga lite först.   






Är så glad över att bokningen hittills går väldigt bra. Jihoo! Bara att köra på. Vet inte vart jag fått energin ifrån, haha. Känns i alla fall jättekul och jag hoppas att det fortsätter gå såhär bra på klasserna med. Blir faktiskt lite nervös när jag inser vad mycket det blivit helt plötsligt, haha.


Det blir tyvärr ingen smörgåstårta i morgon heller. Bara onödigt att lägga ner så mkt pengar. Så vi får hitta på något annat. För min del funkar det bra med vanlig tårta oxå. Så länge det finns kaffe funkar allt   


Blir i alla fall hockey på kvällen i morgon. Och senare blir det nog bara lite mys med familjen. Vem vet, kanske en drink eller två?   

Av Therese - 18 november 2010 14:41

Hoppsan hejsan!


Såg precis i statistiken hur många som lät min blogg. Hela 14 st, hör inte till det vanliga. Kul kul.   


Har nyss kommit hem från arbetsförmedlingen. Fy fan vilket skräp. Säkert bra för dom som är där första gången, men vi andra som är där för hundraelfte gången då? Suck, pust, stön och stånk!! Nåväl, vi kan ju se hur långt dom kommer hjälpa mig den här gången...


Blev tok hungrig när man satt där och lyssnade på struntprat så nu har jag slängt i mig lite youghurt och mussli. Gött. Är vä bäst man går in på arbetsförmedlingens hemsida och gör som man blivit tillsagd oxå. Men snart. Först är det kaffe.


Ikväll ska jag iväg på en klass med. Är bara en person, men det funkar oxå. Skulle så gärna vilja göra en beställning innan november är slut. Men men, vi får väl se hur det går. Klassen som jag skulle ha förra helgen blev framskjuten, så jag hoppas att den blir i morgon i stället. Bara att kämpa på. 


Nej nu till kaffet!!  

Av Therese - 18 november 2010 10:58

Som jag skrev förut så ska jag lägga upp en lista på vad jag önskar mig nu när jag fyller år.



Min Önskelista


  • Presentkort på Ikea
  • Presentkort på Birsta City
  • El- tandborste
  • En kaffemaskin (sån där med engångskapslar)
  • Linser
  • Vinterjacka
  • Nagelförlängning
  • Mini PC (bärbar dator)
  • Damsugare
  • Elvisp
  • Köksknivar (mina från ikea är helt värdelös!)
  • En Plattång
  • Skrivare till datorn

Ja det var i alla fall lite. Och man kan ju önska sig, right?


Av Therese - 17 november 2010 12:51

Goddagens!



Sitter och slöar vid datorn i brist på annat att göra. Eller ja, egentligen har jag ju massor att göra hemma, jag har bara inte lust. Hehe.


Igår kom syrran och Tom på besök och käkade middag tillsammans med oss. Riktigt trevligt. Jag och syrran hjälptes åt att färga håret på varann oxå, så nu är man svart i huvvet igen. Är egentligen jävligt less på mitt svinto till hår, men men. Får ta tag i det nåt framöver.


Ringde veterinären nu på morgonen och fick en tid på tisdag. Så nu är det verkligen dags att kolla upp vad det är för fel med Classes ben. Hoppas innerligt att det inte är höften, och att det inte är något allvarligt. Varför är detså satans dyrt att gå till veterinären??


Och så var det ju det roliga med Arbetsförmedlingen. Fick en kallelse till informationsmöte i morgon. Åh så roligt! Äntligen får jag gå på Ytterligare ett sådant möte!! Jippi!! NOT.

Tydligen ska jag få en ny handläggare igen, och därför bara måste jag dit. Fy fan vad dom är tröttsamma. Jag är så trött på dom så jag orkar inte ens tjafsa. Blech.


På lördag fyller man år med. Jag ska lägga upp en liten önskelista här på bloggen tänke jag. Bara på kul.

Blir smörgåstårta på lördag, i vanlig ordning. Tradition numer.   Sen får vi väl se vad som händer.




  





Av Therese - 15 november 2010 18:51

Tjoho!


Jag sov till halv tolv i dag. Något trött. Peter drog till jobbet vid halv sju. Har med andra ord inte fått så mycket gjort idag. Men men, kändes som att det var behövligt att få sova. Var alldeles väck i kroppen i går kväll.


Blev ingen hudvårdsklass i helgen tyvärr. Men eventuellt blir det på fredag i stället. Och förhoppningsvis blir det en i morgon med. Det går ju så mkt förkylningar nu så var och varannan en är ju sjuka. Vill ju kunna lägga en order innan jul.


I går var vi upp till pappa och firade Farsdag. Som vanligt vankades det middag och som vanligt åt jag på tok för mycket. Men det var ju så förbaskat gott!! Jag har sagt det förut och jag säger det igen; jag ska nog flytta hem igen.


Resten av kvällen kommer att spenderas i soffan med lite film och mys. Känner mig lite frysen, så det känns helt rätt.

Av Therese - 13 november 2010 19:17

Nu ska vi ha myskväll jag å mina grabbar, med popcorn, dricka å film. Och så ska jag unna mig en stor fet Vinter Vit choklad!  


Vad underbart det kan vara ibland



 




Presentation


Hej och välkommen till min Blogg. Detta är mina ord, mina tankar och mina händelser. Allt och lite till.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Familj

 

 

 

 

 

         

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards