Alla inlägg under februari 2010

Av Therese - 28 februari 2010 20:06

Måste nog säga att detta var nog månadens köp för mig.



 


Denna urmysiga pläd köpte jag på Boom och jag ångrar det inte en sekund, även om den var ganska dyr. Lätt värd pengarna!

Av Therese - 22 februari 2010 00:05

Så var helgen slut

 

Och det har varit en bra helg måste jag säga. Hyfsat i alla fall. Vi har väl inte gjort något speciellt egentligen. Var över till brorsan och spelade spel på lördagen. Det har inte varit nåt roligt väder heller, så vi har mest hållit oss inne.



Och ja, man blir lite knäpp när man mest är inne. Man kan börja tro att man är älg ;)


I morgon åker Emanuel till pappa igen. Känns trist. Jag ska jobba i morgon oxå.  Börjar nästan få lite jobbabstinens, nu när jag varit ledig en vecka. Haha. Stackars halta Ewa får lite hjälp då. =)


Nej nu blir det sängen


// Therese  

New

Av Therese - 20 februari 2010 11:15

Jag färgade håret igår.


Och satte i hårförlängning igen. Blev faktiskt nöjd med resultatet. Svart var väldigt längesen jag hade. =) Fick låna syrrans förlängning så det tackar vi för =)



  

Av Therese - 18 februari 2010 12:12

Städningen fortsätter.

Jag håller fortfarande på i köket. Var så dum så jag drog fram spisen. Skulle jag aldrig gjort. Men men, det ska ändå göras. Får ångest bara av att tänka på hur mycket det egentligen är kvar innan jag är helt nöjd med hela hålan. Slipper i alla fall tänka på jobbet =)


Peter var schysst och hakade bort väggen på badkaret innan han for till jobbet. Bussiga klubben. Haha. Glad att slippa antar jag. Fast finns väl inget bättre än att komma hem till en nystädad lägenhet.


Det slog mig helt plötsligt att jag saknar blommor. Köksfönstret ser ganska tomt ut. Ett stort svart hål. När inte katten sitter där förståss. Hmpf.

Blommor gör en hel del tror jag. Måste nog införskaffa mig några stackare när jag fått lön. Om ingen vänlig själ skulle vilja skänka =)



Back To Buisness!

Av Therese - 17 februari 2010 22:20

Städningen är påbörjad, men än är det långt kvar. Har i alla fall lyckats ganska bra i köket. I morgon blir det mera.


Vi sitter och kikar på OS nu jag och älsklingen. Men jag är nog mer död än levande. Så otroligt trött. Vet inte vad det är nu för tiden, man vill bara sova hela tiden.

Tänkte jag skulle lägga mig å sova en stund om man ska orka upp och kolla på hockeyn i natt. Vill ju inte missa!

Av Therese - 17 februari 2010 12:06

Nu är det dags att ta tag i storstädningen! Har varit över till brorsan och lånat lite rengöringsmedel. Inte sånt skit från vanlig affär. Detta är starka grejjer =)

Gruvar mig faktiskt för att sätta igång, men det är skönt när det är gjort. Rent och fräscht. Och jag städar hellre när jag är själv. Nåja, Emanuel är ju hemma, men han spelar tvspel.


Till verket nu!





  

Av Therese - 16 februari 2010 16:38

Idag har vi bara haft en lat dag allihopa. Både jag och Peter är lediga, men Emanuel är sjuk. Han har 39,5 graders feber, så det blir inte mycket gjort här inte. Eller jo. Lite granna har vi ju faktiskt hunnit med.


Som att tvätta. Diska. Och en liten prommenad med Classe.

Vi har till och med hunnit käka middag. En tidig middag för en gångs skull.


Jag antar att resten av den här kvällen kommer att tillbringas i soffan respektie sängen. Fast egentligen har jag inget problem med det. Inte det minsta. Inte idag. Vi ska äta glass har jag bestämt. Jo, jag har faktiskt bestämt mig för att fuska lite nu. Det blev ju ingen semla för våran del, så då blir det vaniljglass i stället.


Måste faktiskt säga att sånna här dagar njuter jag lite extra. Dom dagar jag får rå om Emanuel när han är sjuk. Att få trösta honom, sitta i soffan och ha honom tätt intill sig. Mysa tillsammans och slippa tänka på allt annat runt omkring hela tiden.

Det är inte mycket som slår det, även fast lillgubben är sjuk.


// Therese

<3

Av Therese - 14 februari 2010 11:58

Glad alla hjärtans dag!!

Presentation


Hej och välkommen till min Blogg. Detta är mina ord, mina tankar och mina händelser. Allt och lite till.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Familj

 

 

 

 

 

         

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards